En Ucuz Bilgisayar

Merhaba arkadaşlar... Bu yazımızda sizlere 5$'a satın alabileceğiniz bir bilgisayardan bahsedeceğiz. Raspberry Pi Zero, piyasada 5$'a (günümüzde 15 tl) satın alabileceğimiz basit bir mini bilgisayardır. Bu bilgisayardan çok büyük bir performans beklenmese bile İnternet'e … Okumaya devam et

LED Yakmak

Merhaba arkadaşlar... Bu yazımızda bir LED'in nasıl yandığını sizlerle paylaşacağız. Aslında elektroniğin temeli olan bu konu çok küçümsenen bir konu. Yav arkadaş ben led yakacam da ne olacak falan filan bir sürü saçma sapan söylenti :) Bir binanın temellerinin sağlam … Okumaya devam et

Optokuplör

Merhaba arkadaşlar, bu yazımızda sizlere optokuplörlerden bahsedeceğiz. Yapısı LED ve foto diyot veya foto transistörden oluşmaktadır. Gövdesi plastiktir ve ışık iletimine uygundur. Işık Yayan Diyot (LED) kızılötesi ışık yayar. Foto diyor veya transistör, bu … Okumaya devam et

Osilatör

Merhaba arkadaşlar... Bu yazımızda sizlere osilatörlerden bahsedeceğiz. Bir salıncağı salladığınızı düşünün. Hareketleri zaman içerisinde nasıl değişir? Tabi  zamanla durur. Salıncağın durmaması için neler yapılabilir? Sürekli sallamaya devam edilebilir mesela :) … Okumaya devam et